Od ponad 30 lat zajmuję się marketingiem i komunikacją marketingową. Moją ulubioną formą w komunikacji zawsze była interakcja. Aby podzielić się z Wami moim doświadczeniem, a zwłaszcza nietypowym rozumieniem strategii i komunikacji, postanowiłem uruchomić ten podcast.

Zapraszam do zadawania pytań, na które odpowiem tylko wtedy, gdy będę miał coś do powiedzenia… Aby Was nie zamęczyć, proszę o pytania, na które (gaduła) może odpowiedzieć w ciągu kilku minut.

Pytania i odpowiedzi:

Pani Franciszka:

„Jeśli udało nam się zepsuć wizerunek marki, to co zrobić aby go naprawić / odbudować?”


Pan Marek:

„Powszechnie znane jest Pana podejście do programów „lojalnościowych”. Dlaczego to, co jest na rynku, to nie są programy budujące lojalność konsumenta?”


Pani Joanna:

„Może to nie dotyczy strategii, a bardziej promocji, czyli komunikacji. Jak promować markę inaczej niż przez promocje cenowe? Widziałam „promocyjne” opakowania produktów, które były personalizowane.”


Pani Krystyna:

„W jaki sposób, marketingowo wyznaczyć cenę w przypadku wprowadzania nowego produktu lub usługi na rynek?”


Pan Adrian:

„Okej, 4P umarło. Jednakże często słyszę o nim w kontekście budowania marek luksusowych/premium. Czy takie marki możemy uznać za wyjątek? A może przy budowaniu strategii marek luksusowych należałoby wykorzystać jakiś rozbudowany model 4P?”


Pan Janusz:

„Jaka jest zależność między marketingiem a sprzedażą? Co mają wspólnego, a co je dzieli? Może (jak w wielu firmach) jest to to samo?”


Pani Aneta:

„Misja i wizja firmy jak się mają do strategii marki są jej częścią? Są nad nią? wynikają z niej?”


Pani Aneta:

„Czy mogę gdzieś przeczytać dobrze napisaną, pełną strategię marketingową (strategię marki + strategię komunikacji) dla jakiejś firmy. Może być anonimowa (usunięte nazwy). Jeśli tak to gdzie?”


Pan Andrzej:

„Ile kosztuje strategia? Marki czy też marketingowa? Czy jest to w zasięgu małych firm, czy tylko gigantów?”


Pani Anna:

„Widzę wymiennie pojęcia „strategia” i „taktyka”. Czy to jest to samo, a jeśli nie to jaka jest między nimi różnica?”


Pani Katarzyna:

„Na jak długo przygotowuje się strategię marketingową? Jak strategia wyznacza nasze zachowania wobec działań konkurencji?”


Pan Piotr:

„Czy jest jakiś schemat według którego należy opracowywać strategię marketingową?”


Pani Agnieszka:

„Jeśli miałbyś udzielić 7 najważniejszych wskazówek/porad/przestróg dla początkujących to co by to było?”


Pan Mariusz:

„Jakie podstawowe działania może prowadzić mała firma? Czy jest jakiś schemat, który sprawdzi się jako podstawowe działanie (zbiór działań) w przypadku, małej restauracji, fryzjera, ciastkarni itp.? Na co zwrócić uwagę, chcąc promować małą firmę? Przez mała firma rozumiem działalności, gdzie nie wchodzi w grę zlecenie takich działań agencji i właściciel chce robić coś samodzielnie i iść przy tym w dobrym kierunku.”


Zadaj pytanie:

Zapraszam do pytań z obszaru marketingu. Proszę o pytania, na które da się udzielić odpowiedzi w ciągu kilku minut. Jeśli tylko będę znał odpowiedź będzie ona wkrótce do odsłuchania na stronie. Jeśli nie będę znał, powiadomię o tym emailem.