Kilka (dziesiąt, set... ) słów o mnie

Maciej TesławskiUkończyłem studia „operatorskie” w tzw. szkole Maćka Szczepańskiego tj. na Wydział Radia i TV Uniwersytetu Śląskiego oraz Wydział Filozofii Akademia Teologii Katolickiej, pod kierunkiem prof. Mieczysław Gogacz.

W swojej karierze zawodowej współtworzyłem pierwszy polski letterhouse ABC Direct Contact, gdzie piastowałem funkcję Wiceprezesa Zarządu ds. Marketingu. Współtworzyłem pierwszą wersję Ustawy o Ochronie Danych Osobowych. Współpracowałem m.in. z Reader's Digest oraz US West (Panorama Firm), dla której prowadziłem dystrybucję „yellow pages” na terenie całego kraju. Współpracowałem z największymi agencjami w kraju m.in. McCann Communication, gdzie pełniłem funkcję Prezesa McCann Relationship Marketing, w agencji J. Walter Thompson zarządzałem Client Service i Strategią, a także w Grey Worldwide od podstaw stworzyłem dział strategii.

Moim osobistym sukcesem jest to, że pracownicy działu strategii Grey są dziś dyrektorami strategicznymi w największych agencjach sieciowych. Pracowałem dla największych firm, jak Nestlé czy General Motors. Prowadziłem m.in. projekty takie jak klub „Kuchnia od kuchni” dla Winiar i Action Man Club dla Hasbro, które były de facto projektami lojalnościowymi. Wprowadziłem w życie program „Piska puszcza korzenie” dla Orlenu, który wzorowany był na podobnym programie „Karkonosze, pomóż proszę” dla JT International Tobacco. Pierwotny program pozwolił na zasadzenie 60 ha lasu w Karkonoszach, nie dając nic w zamian konsumentom poza certyfikatem udziału. Wprowadziłem na rynek m.in. markę papierosów Kent dla British American Tobacco.

Jestem współzałożycielem Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego (SMB). Jestem też członkiem jury najbardziej prestiżowych konkursów branży marketingowej Superbrands, Golden Arrow i Boomerang.

Oprócz pracy jako strateg rozwijałem się jako dydaktyk. Współtworzyłem Szkoła Strategii Marki SAR, gdzie nadzorowałem prace merytoryczne nad programem SSM oraz koordynowałem pracę wykładowców. Aktualnie prowadzę własną Marketing Communication Academy (MCA), w której wraz z ekspertami i specjalistami marketingu i komunikacji przeszkoliłem kilkaset polskich firm.

Od kilku lat jestem związany z Uniwersytetem Wrocławskim gdzie w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej wykładam strategię i marketing relacji i współtworzyłem kierunek „Komunikacja Wizerunkowa”. W Forum Edukacji Biznesowej Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu prowadzę kompleksowy program „Compendium Marketingu” a na UE zajęcia z marketingu.